Кои акции могат да спечелят най-много от Евро 2020?

Кои акции могат да спечелят най-много от Евро 2020?

Най-големият футболен форум в Европа ще започне след броени дни, а се знае, че тези турнири привличат изключително много зрители, които са готови да похарчат своите средства, за да подкрепят своите любимци и да си прекарат приятно. Но не само футболните фенове насочват погледа си към Евро 2020, инвеститорите също! След като има кой да похарчи пари, друг ще може да ги спечели. 

В тази статия ще разберете кои компании са най-добре позиционирани да спечелят от Евро 2020 и съответно техните акции може да поскъпнат на фондовите пазари. Да не губим повече време и да започваме!

Това лято вниманието се насочва към европейското първенство по футбол, на което ще сблъскат най-силните футболни отбори на „Стария континент“. Този път домакини на най-големия европейски футболен форум ще бъде не една или две държави, а цели 11 страни от всички краища на континента. Освен това това издание ще ознаменува 60 годишнината на турнира.

Въпреки че турнира трябваше да се проведе през 2020 и бе отложен поради пандемията от Covid-19, интересът към първенството остава висок и през 2020 година. Това издание на европейското първенство по футбол ще бъде най-голямото в историята, тъй като в него ще вземат участие 24 отбора.

Въз основа на телевизионната аудитория, постигната от последното издание УЕФА ЕВРО 2016, от УЕФА очакват, че UEFA EURO 2020 ще осигури глобална аудитория на живо от над 5 милиарда зрители.

Но кои компании са позиционирани най-добре да се възползват от провеждането на Евро 2020 това лято?

Ето и отговорът:

  • Генерални спонсори на първенството
  • Букмейкъри
  • Производители на екипировка
  • Пивоварни, заведения, доставчици на храна
  • Телевизионни компании, които ще предават пряко Евро 2020

Да видим по-конкретни акции на компании, които могат да се облагодетелстват по времена европейското първенство.

Трябва да отбележим, че не малка част тези акции могат да предоставят на инвеститорите си доходност и в по-дългосрочен план, не само по време на турнира. Освен това, някои дават възможност да изградите поток от пасивна доходност към Вашия портфейл чрез получаване на дивиденти.

Booking (#BKNG)

Холандската онлайн туристическа агенция Booking.com е дъщерна компания на Booking Holdings със седалище в Амстердам. Основана през 1996 в Амстердам, Booking.com се разрасна от малък холандски стартъп до една от водещите световни онлайн компании за пътувания. 

Booking.com е наличен на 43 езика и предлага общо над 28 милиона регистрирани помещения за настаняване, включително над 6,2 милиона регистрации само на домове, апартаменти и други уникални места за престой.

Следователно, макар и при известни ограничения за пътуване и посещения на стадионите, Booking определено ще бъде един от основните избори на феновете, които искат да подкрепят на живо своите любимци. Освен това Booking.com е официален спонсор на Евро 2020, което ще даде на компанията допълнителна реклама време по турнира.

FedEx (#FDX)

FedEx в момента е най-голямата компания за транспорт и логистика в света, според класацията на Forbes. От компанията продължиха своя контракт за спонсорство с УЕФА за още 4 години и FedEx се превърна в официален логистичен партньор на УЕФА Евро 2020.

„Днешното съобщение за спонсорство е особено вълнуващо, защото като официалният логистичен партньор за УЕФА ЕВРО 2020 имаме възможност действително да подпомогнем конкуренцията в множество европейски локации, демонстрирайки мощта на водещия логистичен бизнес в Европа, нашите ценности и възможностите, които създаваме.“, завиха от FedEx.

Партньорството с УЕФА Евро 2020 ще предостави на американската компания за транспортни услуги да брандира стадиони, билети, места за домакинство и други изключителни програми.

Volkswagen (#VOW)

Най-големият автомобилен производител в Европа също е официален партньор за мобилността на УЕФА ЕВРО 2020. Немският автомобилен концерн вече спонсора редица футболни асоциации като тези на Германия, Франция, Австрия, Швейцария, Русия, Дани и Финландия, които участват на турнира.

Поради това под лозунга „Ние караме футбола“ марката Volkswagen е представена на всички европейски пазари с приблизително 3000 дилъри на целия континент. Гостите на европейското ще могат да разгледат местата с безплатни трансфери, при поискване. Целта е трансформацията на компанията да стане видима за всички.

Coca-Cola (#КО)

Партньорството на Coca-Cola с европейските футболни финали продължава вече 33 години, което е повече от половината от 60-годишната история на турнира. Очевадно от компанията са доволни от резултатите, които са постигнали с това дългогодишно партньорство.

Гигантът за безалкохолни напитки вероятно отново ще заложи на силен маркетинг и реклама по време на Евро 2020, след като създаде специална нова бутилка за турнира. Освен това от Coca-Cola ще използват възможността да демонстрират повече от своите марки като други газирани напитки, вода, сокове, кафе и чай.

По време на световното първенство в Русия от Coca-Cola обявиха, че първенството е помогнало са увеличението на продажбите и надеждите на компанията са, че това ще се случи и по време на ЕВРО 2020.

Heineken (#HEIA)

Подобно на Coca-Cola, Heineken има изградено дългосрочна партньорство с УЕФА – над 25 години. В момента втория най-голям производител на бира в света е „Официален Бирен партньор на УЕФА ЕВРО 2020“. 

Едва ли е тайна за някой, че футболът и консумацията на бира вървят ръка за ръка. Контрактът на холандската пивоварна с УЕФА включва изключителни права за продажба на бира на стадионите и фензоните, което може сериозно да сериозно да увеличи продажбите на Heineken по време на европейското. Не трябва да забравяме и консумацията на напитката от хмел в заведения и във вкъщи.

Heieneken също ще пусне лимитирана серия от своите продукти за ЕВРО 2020, което в комбинация със сериозна доза реклами по време на турнира може да доведе до скок в продажбите.

Takeaway (#TKWY)

Takeaway е в топ 5 на най-големите компании за доставка на храна в Европа и е официален спонсор на ЕВРО 2020. Според условията на споразумението платформата ще бъде официален доставчик на храна за националните отбори и персонала на турнира, освен това има права да рекламира на стадионите по време на турнира.

Компанията може да се възползва и от ограниченията за посещение на стадиони и заведения, които все още съществуват в повечето европейски страни и да увеличи доставките на храна, на фона на феновете, които са избрали да следят първенството от своя дом.

Производители на екипировка

Големите футболни турнири като ЕВРО 2002 водят със себе си по-голямо търсене на футболни екипи на отборите участници на турнира. По този начин производителите на екипировките на отборите, чийто фланелки са най-търсени, често отбелязват ръст в продажбите.

Освен това, колкото по-напред в турнира продължава даден отбор, толкова по-големи вероятно ще са продажбите на екипите му. Следователно производителят на екипите на шампиона в турнира може да получи най-голям ръст в продажбите.

Разбира се екипите на отборите с най-масирана подкрепа и най-верни фенове също може да регистрират солидни продажби.

Ето и основните играчи при компаниите производители на екипировка за ЕВРО 2020:

  • Adidas (#ADS)– произвежда екипите на 8 отбора: Белгия, Германия, Испания, Русия, Шотландия, Швеция, Уелс, Унгария. Освен това немския концерн е производител и на официалната топка, с която ще се играят мачовете на европейското първенство.
  • Nike (#NKE)– произвежда екипите на 9 отбора: Англия, Франция, Холандия, Португалия, Хърватия, Полша, Словакия, Турция и Финландия.
  • Puma (#PUM) – произвежда екипите на 4 отбора: Италия, Швейцария, Чехия и Австрия

Както често се получава напоследък, големият сблъсък отново ще е между гигантите Adidas и Nike, докато Puma ще се опита да изненада гигантите. Кой е Вашия избор?

Букмейкъри

Разбира се, компаниите за спортни залози са сред големите печеливши от повечето големи спортни събития по света. Много хора се опитват да познаят големият шампион, финалистите или победителите в отделните срещи на ЕВРО 200. Все пак, всеки, който някога е залагал на футболни мачове знае, че това не е никак лесно начинание.

В същото време парите от загубените залози, които често са много повече от печелившите, се вливат в приходите на букмейкърите, което от своя страна може да доведе до ръст в цената на акциите на тези компании.

Дали не е по-разумно да инвестирате в акции на компания за спортни залози, вместо да се опитвате да познаете резултатите от мачовете? Мисля, че отговорът на този въпрос е доста лесен.

Ето някои акции на букмейкърски компании, които могат да увеличат своите печалби по време на финалите на европейското първенство:

  • Caesars Entertainment (CZR) – най-голямата хазартна компания в света по приходи, която наскоро придоби водещия британски букмейкър Will Hill и притежава някои от най-луксозните хотели с казина в света.
  • Kindred Group – компанията притежава редица букмейкъри в своето портфолио като най-известните от тях са 32bet и Unibet.
  • 888 Holdings – една от най-значимите компании за залози по света известна със своите онлайн спортни залози, покер и казино.
  • Betsson – най-големият скандинавски букмейкър, който притежава редица други марки за спортни залози като Betsafe, NordicBet и други.

Пивоварни, заведения, доставчици на храна

Както вече споменахме по-нагоре в статията големите футболни турнира често водят със себе си ръст в употребата на бира, алкохолни и безалкохолни напитки. Следователно компаниите, които произвеждат, продават и доставят подобни продукти могат да усетят ръст в своите продажби по време на ЕВРО 2020.

Ето някои интересни предложения:

  • Anhuser Bush (#BUD) – най-големият производител на бира в света. Произвежда марки като Budweiser, Corona, Stella Artois, Becks и тн
  • Carlsberg (#CARL.B) – четвъртият най-голям производител на бира в света – Carlsberg, Tuborg, Holstein и др, доста популярни в Европа.
  • JD Wetherspoons (#JDW) – една от най-големите компании, собственици на заведения и хотели във Великобритания. Компанията управлява над 900 пъба и 55 хотела.
  • Delivery Hero (#DPZ) – една от най-големите компании в света за доставка на храна работи в 40 държави и над 300 градове в Европа като покрива повечето градове домакини на ЕВРО 2020.

Разбира се може да има и други компании с подобни бизнеси, които да се възползват от провеждането на ЕВРО 2020.

Телевизионни компании

Феновете, които не са успели да се сдобият с билети за мачовете от първенството определено ще следят по телевизията желаните от тях мачове. Така, компаниите, които притежават правата за излъчване на турнира в най-големите страни ще имат солидна аудитория, което ще им донесе сериозни приходи от рекламодатели.

Някои от най-интересните компании, които ще излъчват ЕВРО 2020 са:

  • ITV Plc – британския телевизионен оператор, който в партньорство с BBC ще излъчва ЕВРО 2020 във Великобритания.
  • Comcast – компанията притежава оператора Sky, който ще предава ЕВРО 2020 в 12 страни по света, включително Италия.
  • Walt Disney – компанията е собственик на ESPN, който ще излъчва евро финалите в над 40 страни по света, повечето, от които в Северна и Южна Америka.

Източник: Admirals