Растежът на стрийминга на Дисни се забавя, тъй като пандемичният лифт намалява и акциите падат

Разочароващият ръст на услугата за стрийминг на Walt Disney (NYSE: DIS ) Co в четвъртък засенчи по-добри от очакваните общи печалби, като намали акциите на развлекателната компания.

Акциите на Disney поевтиняха с 3,7% при търговия след часове.

Изпълнителният директор Робърт Чапек заяви, че филмовите и телевизионни предавания възобновяват нормалното производство и новите предложения ще помогнат за привличането на нови клиенти в Disney +, ESPN +, Hulu и Hotstar.

Коригираната печалба на акция за фискалното второ тримесечие достигна 79 цента за януари до 3 април, каза Дисни. Според данните на IBES от Refinitiv анализаторите са очаквали 27 цента.

Дисни се фокусира върху бързото изграждане на своята услуга за стрийминг, за да предизвика Netflix Inc (NASDAQ: NFLX ), тъй като публиката се отдалечава от кабелната телевизия. Популярните тематични паркове на компанията остават в режим на възстановяване с ограничения за посещаемост поради пандемията COVID-19.

„Растежът на (Disney +) значително се забавя, тъй като първоначалният тласък на пандемията отслабна“, каза анализаторът на eMarketer Ерик Хагстрьом. „Предвид инвестициите в съдържание на Дисни, ръстът на абонатите трябва да се върне силно, след като тази краткосрочна турбуленция приключи.

Предстоящите поредици на Disney + включват „Локи“ за злодея от Марвел и поредицата „Междузвездни войни“ „Книгата на Боба Фет“.

Общо 103,6 милиона клиенти са се абонирали за Disney + в началото на април, съобщиха от компанията. През тримесечието дебютират две супергеройски серии от Marvel, „WandaVision“ и „The Falcon and the Winter Soldier“. Според FactSet анализаторите са прогнозирали 109,3 милиона.

Средният месечен доход на платен абонат за Disney + е намалял от 5,63 до 3,99 долара, каза компанията, поради пускането на по-евтините Disney + Hotstar на задграничните пазари. Изчисленията на фактите показват, че Wall Street очаква средни приходи от $ 4,10 на потребител.

Disney планира да пусне Disney + в Малайзия на 1 юни и в Тайланд на 30 юни, заявиха мениджъри по време на разговор с анализатори.

Общите приходи са спаднали с 13% до 15,61 млрд. Долара през второто тримесечие, приключило на 3 април, което е малко под прогнозите на анализаторите, според Refinitiv.

Нетната печалба от продължаващите операции нарасна до 912 милиона долара през второто тримесечие от 468 милиона долара година по-рано.

Оперативните приходи в медийното подразделение на Дисни са се увеличили със 74% от година по-рано до 2,9 млрд. Долара, тъй като печалбата се е увеличила в местни и международни телевизионни мрежи. Стрийминг медийната единица загуби 290 милиона долара, по-малко от половината от очакваното от Уолстрийт, отчасти благодарение на по-високите приходи от реклама в Hulu и ESPN + приходи от Ultimate Fighting Championship pay-per-view събития.

Отделът за тематични паркове отчете оперативна загуба от 406 милиона долара. Диснилендът в Калифорния и Париж бяха затворени през цялото тримесечие. Дисниленд в Калифорния отвори отново на 30 април.

Главният финансов директор Кристин Маккарти заяви, че резервите в американските паркове на Дисни са силни, „демонстрирайки силата на нашите марки, както и нарастващия оптимизъм за пътуване“.

Чапек каза, че Дисни ще продължи да експериментира с разпространението на филми, докато театрите се опитват да привлекат публиката обратно. Компанията ще предлага издания в края на лятото „Free Guy“ и „Shang-Chi and the Legend of the 10 Rings“ изключително в кината в продължение на 45 дни – съкратен период, който е приет от други студия, за да позволи по-скоро домашно гледане.

Дисни поднови сделка с бейзбола на Мейджър Лийг с 30 ексклузивни редовни мача до 2028 г. Сделката включва опция за едновременно излъчване на всички MLB покрития на живо за ESPN мрежи на ESPN +.