Ексклузивно: Тесла спира спирачната земя на Шанхай, докато напрежението между САЩ и Китай тежи – източници

ШАНХАЙ (Ройтерс) – Американският производител на електрически автомобили Tesla (NASDAQ: TSLA ) Inc спря плановете си да купи земя, за да разшири завода си в Шанхай и да я превърне в глобален център за износ, заявиха запознати поради несигурността, създадена от САЩ и Китай напрежение.

С 25% мита върху вносни китайски електрически превозни средства, наложени върху съществуващите налози при бившия президент Доналд Тръмп, които все още съществуват, Tesla сега възнамерява да ограничи дела на китайската продукция в глобалното си производство, заявиха двама от четиримата души

По-рано Тесла е обмислял да разшири износа на своя китайски модел 3 на първо ниво за повече пазари, включително САЩ, съобщиха източници пред Ройтерс, план, който не е бил докладван преди това.

Понастоящем Тесла доставя произведен от Китай Модел 3 в Европа, където строи фабрика в Германия.

Шанхайската фабрика на Tesla е проектирана да произвежда до 500 000 автомобила годишно и в момента произвежда превозни средства Model 3 и Model Y със скорост 450 000 броя годишно.

През март Тесла се въздържа от наддаване за парцел от другата страна на завода, тъй като той вече няма за цел да увеличи значително производствения капацитет на Китай, поне засега, заявиха трима от хората, като отказаха да бъдат посочени, тъй като дискусиите бяха частни .

В изявление пред Ройтерс Tesla заяви, че фабриката му в Шанхай се „развива по план“.

Градското правителство на Шанхай, ключов поддръжник при създаването на изцяло собствена фабрика в Китай – първият и единствен завод за чуждестранни леки автомобили, от който не се изисква да създава съвместно предприятие – не отговори на искането за коментар.

Тесла никога не е декларирал намерение да придобие земята, която е около половината от размера на парцела от 200 акра (80 хектара), в който се намира сегашното съоръжение на Тесла и би позволила на компанията да вдигне капацитета с още 200 000 до 300 000 автомобила, казаха двама от хора.

Продажбите на Tesla в Китай нарастват, въпреки нарастващия регулаторен натиск в страната след потребителски спорове относно безопасността на продуктите и контрол върху това как се борави с данните.

Тя генерира 3 милиарда щатски долара приходи в Китай през първите три месеца на тази година, повече от трикратните продажби за предходната година и представляващи 30% от общите приходи.

ПЛАНОВЕ ЗА ЗЕМЯ

Воден от живущия изпълнителен директор Илон Мъск, Тесла е известен с превключването на предавките в стратегията, включително в Китай.

Строителните документи, публикувани на правителствен уебсайт през март, показват, че Tesla обновява своя завод в Шанхай, за да увеличи капацитета си.

Tesla все още има земя, предназначена за производство, но сега използвана за паркиране, на мястото си в Шанхай. Един от хората каза, че Tesla може да разшири капацитета си над 500 000 на съществуващия си сайт. Друг заяви, че Tesla може да придобие повече земя за повече производствени линии за автомобили в бъдеще.

Отделно, Tesla изгражда съоръжения за ремонт и възпроизвеждане на ключови компоненти като електрически двигатели и акумулаторни клетки и изгражда EV зарядни устройства в своя завод в Шанхай.

Правителството на Шанхай разговаря с няколко компании за продажба на земята за производство на нови енергийни търговски превозни средства, каза човек, който има пряко познание по въпроса.

Tesla е изправена пред засилваща се конкуренция в Китай с местни играчи като Nio (NYSE: NIO ) Inc, която обмисля да произвежда продукти за масов пазар под друга марка.

Още преди тарифите за търговската война, сравнително малко автомобили, произведени в Китай, бяха изпратени до САЩ.

General Motors Co (NYSE: GM ) продава своя китайски Buick Envision в САЩ, като плаща допълнителните 25% тарифа, въпреки че SUV не е модел с голям обем.

($ 1 = 6,4310 китайски юана )